Γεγονότα ημερολογίου

Προηγούμενος μήνας Προηγούμενη μέρα Επόμενη μέρα Επόμενος μήνας
Δείτε ανά χρόνο Δείτε ανά μήνα Δείτε ανά εβδομάδα Δείτε σήμερα Αναζήτηση Μετάβαση στο μήνα

ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ:«Tοπολογικές Σπουδές»: Πέρα από ένα μουσικό έργο, προς έναν «μουσικό τόπο», στο Μουσείο Ηρακλειδών, στις 16.2

Παρασκευή, 16. Φεβρουάριος 2024, 08:00am - 10:00pm
Επισκέψεις : 292
thalis17Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ και το Μουσείο Ηρακλειδών σας προσκαλούν,

την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024 στις 7 μ.μ.

στο κτίριο του Μουσείου Ηρακλειδών,

που βρίσκεται στην οδό Αποστόλου Παύλου 37

(στον πεζόδρομο του Θησείου),

στην εκδήλωση

 «Tοπολογικές Σπουδές»:

Πέρα από ένα μουσικό έργο, προς έναν «μουσικό τόπο»

Μία τοπολογία ηχοχρωμάτων γίνεται παλέτα για τη δημιουργία ενός μουσικού έργου. Ή μάλλον, κάτι περισσότερο: για τη δημιουργία μίας μήτρας μουσικών εκδοχών, για οποιαδήποτε όργανα.

Οι μουσικοί που το παίρνουν στα χέρια τους, λαμβάνουν κάτι περισσότερο από μία παρτιτούρα: λαμβάνουν έναν χάρτη πλοήγησης και οδηγίες χρήσης του, για να δημιουργήσουν τη δική τους διαδρομή. Ο χάρτης αυτός τους ωθεί σε μία διαδραστική σχέση με το έργο, ταυτόχρονα ενισχύοντας τη συλλογική επικοινωνία μεταξύ τους. Όλες οι δυνατές διαδρομές όλων των πιθανών μουσικών οργάνων, αν ενωθούν, σχηματίζουν έναν «μουσικό τόπο», κάτι πολύ μεγαλύτερο και ευρύτερο από τη συνήθη έννοια του μουσικού έργου.

Η συνθέτρια Φανή Κοσώνα θα εξηγήσει την κατασκευή, το μαθηματικό υπόβαθρο, την ηχητικότητα του έργου της και τη μη συμβατική μουσική του σημειογραφία. Ο κοντραμπασίστας Γιώργος Κοκκινάρης θα δώσει το παρών μαζί με το κοντραμπάσο του, για να καταθέσει την εμπειρία του από την οπτική γωνία του ερμηνευτή και να παρουσιάσει ζωντανά παραδείγματα.

Η Φανή Κοσώνα δραστηριοποιείται την τελευταία εικοσαετία στον χώρο της μουσικής δημιουργίας, με σταθερή διάθεση έρευνας και αναζήτησης πρωτότυπων δομικών και αισθητικών οραματισμών. Στοιχείο αναφοράς στη δημιουργική της πορεία, αποτέλεσε η στενή σχέση της με την επιστήμη των μαθηματικών η οποία – ιδιαίτερα και πιο συνειδητά από το 2007 και έπειτα – οδήγησε σε θεμελιωμένες αντιλήψεις σχετικά με τη δόμηση του μουσικού έργου, είτε με αυστηρή μαθηματική μοντελοποίηση, είτε με την εφαρμογή συγκροτημένων δομικών διαδικασιών και μεθόδων, όπως ο «τοπολογικός σχεδιασμός» του μουσικού έργου αλλά και άλλων οργανωμένων «αποδομητικών – μορφογενετικών» διαδικασιών που απορρέουν από μοντέλα σχετιζόμενα με τις επιστήμες της πολυπλοκότητας.

Πίσω