Γεγονότα ημερολογίου
H 9η του Μπετόβεν υπό τη διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή online από τις 24.2 και για 90 μέρες |
|||||
|
|||||
|
|||||
Φίλοι και γνωστοί που παρακολουθούν χρόνια έργα κλασσικής μουσικής κατά κύριο λόγο στο Μέγαρο και στη Λυρική Σκηνή, τον θεωρούν εξαιρετική περίπτωση. Ο Κουρεντζής μετά τις σπουδές του στο Ελληνικό Ωδείο συνέχισε από το 1994 και μετά τις σπουδές του στην Αγία Πετρούπολη κι από τότε ζει κι εργάζεται εκεί. 'Εχει μάλιστα πολιτογραφηθεί από το 2014 ως Ρώσος και η γυναίκα του Julia Makhalina είναι Ρωσίδα. Στη Ρωσία είναι μια εμβληματική φυσιογνωμία. Όλες του οι συναυλίες είναι sold out μήνες πρωτύτερα και είναι δημοφιλής σε όλες τις ηλικίες. Διευθύνει τακτικά τις καλύτερες ορχήστρες της Μόσχας. Με την ομάδα των μουσικών του ταξιδεύουν σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία προκαλώντας πανζουρλισμό με κάθε τους παράσταση. Οι εφημερίδες δημοσιεύουν τη μία διθυραμβική κριτική μετά την άλλη χαρακτηρίζοντάς τον «αναρχικό, ωραιοπαθή και ιδιοφυΐα» Φέτος στις 19 και 20 Φεβρουαρίου διεύθυνε στο Μέγαρο Μουσικής την Ορχήστρα και την Χορωδία Music Aeterna με τη συμμετοχή των σολίστ Birgitte Christensen (υψίφωνος), Sophie Harmsen (άλτο), Benjamin Bruns (τενόρος) και Johannes Kammler (μπάσος). την 9η του Μπετόβεν, τη συμφωνία που θεωρείται από πολλούς λάτρεις της κλασσικής μουσικής η πιο εμβληματική από όλες. Η 9η είναι η τελευταία Συμφωνία που συνέθεσε ο Μπετόβεν όταν πια είχε κουφαθεί. Δημιούργησε ένα εμβληματικό έργο, με ασυνήθιστη, πρωτοποριακή για την εποχή του δομή, με την οποία υμνούσε τη χαρά, την ειρήνη και την αλληλεγγύη ανάμεσα στους λαούς. Αυτό το έργο, εν μέσω της έκρυθμης κατάστασης στην Ουκρανία, διάλεξε ο ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας και της Χορωδίας MusicAeterna, για να γιορτάσει τα γενέθλια του. Μιας ορχήστρας και μιας χορωδίας τα μέλη των οποίων, εκείνος, έχει πλάσει σχεδόν με τα χέρια του. Όπως έγραψε η Λίνα Στεφάνου που παρακολούθησε τη συναυλία, το να βλέπεις αυτά τα χέρια να συνομιλούν με τα όργανα είναι σκέτη απόλαυση. Μετά συνειδητοποιείς ότι δεν είναι μόνο τα χέρια που συνομιλούν με τα πνευστά και τα έγχορδα, είναι όλο το σώμα του. Από την κορφή ως τα νύχια, ο Κουρεντζής δεν διευθύνει τη μουσική. Είναι Μουσική. Ο δε καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής, Γιάννης Βακαρέλης είπε πως όταν ακούς ένα κομμάτι ξανά και ξανά, όσο αριστούργημα κι αν είναι, στο τέλος συνηθίζεις στο άκουσμά του και παύει να σε εντυπωσιάζει όπως την πρώτη φορά που το άκουσες. Ο Θεόδωρος Κουρεντζής κατάφερε να καθαρίσει την 9η του Μπετόβεν από τη σκόνη σχεδόν δύο αιώνων και να την αποδώσει ολοκαίνουργια στο κοινό του. Το φρέσκο κουλούρι είναι πως το Μέγαρο και η MusicAeterna, σε συνεργασία με τo ARTE, τη Unitel και το ZDF, εξασφάλισαν τη μετάδοση σε streaming στις 24 Φεβρουαρίου –ημέρα γενεθλίων του Κουρεντζή– της Ενάτης από τις ιστοσελίδες megaron.gr του Mεγάρου Μουσικής Αθηνών και arte.tv του γαλλογερμανικού τηλεοπτικού σταθμού Arte Concert. Οσοι δεν πρόλαβαν να προμηθευτούν τα εισιτήριά τους, μπορούν να παρακολουθήσουν τη συναυλία online σε μια μαγνητοσκόπηση που θα διατίθεται δωρεάν στους διαδικτυακούς θεατές, σε ολόκληρη την Ευρώπη, για 90 ημέρες μετά την ψηφιακή πρεμιέρα της. Και τέλος μία συνέντευξη του Θ.Κουρεντζή στη Σόνια Ζαχαράτου που δημοσιεύτηκε στο Βήμα με τον τίτλο "Ο σούπερ σταρ μαέστρος " εδώ " |