Γεγονότα ημερολογίου

Προηγούμενος μήνας Προηγούμενη μέρα Επόμενη μέρα Επόμενος μήνας
Δείτε ανά χρόνο Δείτε ανά μήνα Δείτε ανά εβδομάδα Δείτε σήμερα Αναζήτηση Μετάβαση στο μήνα

Οι νέες παραστάσεις του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά σε νέους χώρους, 9.9-3.10

Πέμπτη, 23. Σεπτέμβριος 2021, 08:00am - 10:00pm
Επισκέψεις : 58

dimotiko1Χρύσα Πασιαλούδη. Από 9 Σεπτεμβρίου έως 3 Οκτωβρίου ο Πειραιάς πλημμυρίζει τέχνη και δημιουργία. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μας βάζει στους ρυθμούς της νέας σεζόν με το «Πειραιάς Artport». Ένα διακαλλιτεχνικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει παραστάσεις θεάτρου, χορού, εικαστικά και κινηματογραφικές προβολές από νεότερους αλλά και διακεκριμένους καλλιτέχνες Έλληνες και ξένους. Πιο αναλυτικά θα δούμε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, εμπνευσμένη από την απουσία, τη συντροφικότητα και το βλέμμα της «γυναίκας του ναυτικού», έξι νέα πρωτότυπα έργα επιχορηγούμενων ομάδων χορού, δύο σημαντικούς εικαστικούς καλλιτέχνες από το εξωτερικό και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας σε ένα προφεστιβαλικό event και μια ταινία-έκπληξη σε πρώτη πανελλήνια προβολή στην πρεμιέρα της διοργάνωσης. Επιδιώκει, έτσι, ο Σεπτέμβριος να γίνει ο πολιτιστικός μήνας του Πειραιά και να λειτουργήσει ως μια πύλη πολιτισμού για την σύγχρονη τέχνη και τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα που μας απασχολούν, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής.

Μαζί με το νέο αυτό θεσμό το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά εγκαινιάζει μια νέα κοιτίδα πολιτισμού στην Πέτρινη Αποθήκη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (Πύλη E2) στην καρδιά του λιμανιού, όπου θα φιλοξενηθεί μέρος του προγράμματος «Πειραιάς Artport». Εκτός από την Πέτρινη Αποθήκη εκδηλώσεις θα παρουσιαστούν και στη νέα εναλλακτική σκηνή 120 θέσεων που δημιούργησε ο σημαίνων θεατρικός οργανισμός, τη Σκηνή Ω. Μια κίνηση που στόχο έχει την ένταξη περισσότερων επιλογών στο ρεπερτόριο του θεάτρου και κατά τη χειμερινή περίοδο.

 Ο σύγχρονος χορός σε νέους δρόμους

Το ανοιχτό κάλεσμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά σε καλλιτέχνες του χορού που επιχορηγήθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού πριν μερικούς μήνες, με τη διάθεση να λειτουργήσει ως πυρήνας ανάδειξης νέων φωνών στο σύγχρονο ελληνικό χορό, άνοιξε το δρόμο για τη σκηνή σε έξι πρωτότυπες παραστάσεις χορού που αναζητούν νέους τρόπους αφήγησης και τοποθέτησης του σώματος μέσα στο χώρο.
Το σήμα έναρξης δίνει η Ηρώ Αποστολέλλη από το Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με το «Qualia», ένα διάλογο τεσσάρων ερμηνευτών πάνω σε αυτό που αντιλαμβανόμαστε στην τέχνη ως μπαρόκ (13-16/9). Ακολουθούν στον ίδιο χώρο η Ιωάννα Πορτόλου με το «Manifesto», ένα έργο για τα ανθρώπινα δικαιώματα (21-25/9), και ο Αντώνης Αντωνόπουλος με την προσωπική του «Ουτοπία» (30/9-3/10), που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του MIRfestival τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2021 στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Στη νέα «Σκηνή Ω» θα δούμε από 18-20/9 το «Swell» της Ελισάβετ Πλιακοστάθη, ένα έργο προς αναζήτηση της σταθερότητας, και το «Απόλλυµι» της Όλγα Σπυράκη, που μιλά για την απώλεια, παρουσιάζονται σε μία ενιαία παράσταση με κοινό εισιτήριο.
Τέλος, τον Προαύλιο Χώρο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά καταλαμβάνει η Ανδρονίκη Μαραθάκη με το «hiding in holy purple» (24-25/9). Ένα πολυπρισματικό έργο για ό,τι ορίζουμε ως συμπαγές, αδιαμφισβήτητο και ακέραιο, στημένο πάνω σε μια κινητή πλατφόρμα 50 τετραγωνικών μέτρων που μετατοπίζεται με την κίνηση των σωμάτων των ερμηνευτριών. Την επομένη των παραστάσεων (26/9) η ομάδα δίνει την ευκαιρία στο κοινό να ζήσει τη δική του εμπειρία και να μοιραστεί για λίγο την κινητή πλατφόρμα-εγκατάσταση με τίτλο «turning in holy purple». Θα μπορούν να συμμετέχουν δύο θεατές ανά 20 λεπτά, κάνοντας κράτηση θέσης εδώ.

Ο θεατρικός νόστος της Πηνελόπης

Πάντα με βασικό εργαλείο την έρευνα αλλά και το ρίσκο που ενέχει το είδος του θεάτρου ντοκιμαντέρ, η Μάρθα Μπουζιούρη παρουσιάζει τη νέα της παράσταση «Τα ταξίδια της Πηνελόπης» στην Πέτρινη Αποθήκη ΟΛΠ από 24 Σεπτεμβρίου έως 3 Οκτωβρίου. Αντιβαίνοντας σε ένα χώρο-σύμβολο της ανδρικής κυριαρχίας όπως είναι το λιμάνι και έχοντας κατά νου το νόστο του Οδυσσέα και τις περιπέτειες από τις ζωές των ναυτικών, η ηθοποιός, σκηνοθέτης και κοινωνική ανθρωπολόγος πλάθει μια αμιγώς γυναικεία ιστορία που ενώνει τρεις ηρωίδες διαφορετικών γενεών και καταβολών με στόχο να φέρει στην επιφάνεια τις δικές τους ιστορίες.

Ένας από τους λίγους διεθνείς εικαστικούς που κατόρθωσαν να αποτυπώσουν με τόσο ποιητικό τρόπο την Ελληνική κρίση, ο John Akomfrah εστιάζει στο εγκαταλελειμμένο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού με στόχο να αποτυπώσει την Ελληνική Ιστορία μέσα από μια πιο χαλαρή προσέγγιση του ιστορικού χρόνου στην τριπλή βιντεοεγκατάσταση «The Airport» (με ελεύθερη είσοδο καθημερινά από 16 έως 25/9 στην Κεντρική Σκηνή ΔΘΠ, ώρες προβολών: 12 μ., 5 μ.μ., 7 μ.μ.).

Οι Νύχτες Πρεμιέρας γίνονται ένα με τον Πειραιά

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά εγκαινιάζει τη συνεργασία του με το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας με μια σειρά προβολών σε εμβληματικά σημεία του Πειραιά με τίτλο «Επόμενος Σταθμός: Σινεμά». Στις 26/9 το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θα βρεθεί για πρώτη φορά ανάμεσα στις αίθουσες προβολών του Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας, φιλοξενώντας την ταινία που θα σηματοδοτήσει την έναρξη του προγράμματος της 27ης διοργάνωσης. Ο τίτλος της ταινίας που θα δούμε σε πρώτη πανελλήνια προβολή θα ανακοινωθεί την Τετάρτη 15/9 κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου του 27ου ΔΦΚ της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, ενώ η προπώληση των εισιτηρίων θα ξεκινήσει την Πέμπτη 16/9 μέσω viva.gr.

Λίγες ημέρες πριν την πρώτη φεστιβαλική προβολή, στις 17-18/9 έξω από την Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, αναμένουμε ένα προφεστιβαλικό event (με ελεύθερη είσοδο, προκράτηση θέσης στο aiff.gr) δύο διπλών open air προβολών τεσσάρων ταινιών που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία σε παλαιότερες διοργανώσεις του Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας: στις 17/9, 8 μ.μ. «Οι γέφυρες του Μάντισον» του Κλιντ Ίστγουντ (1995, 135’) & 10.30 μ.μ. «Γύρνα πίσω» του Πέδρο Αλμοδόβαρ (2006, 121’). Στις 18/9, 8 μ.μ. «Ιστορίες για αγρίους» του Νταμιάν Σιφρόν (2014, 122’) & 10.30 μ.μ. «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν Χο (2019, 132’).

i Πληροφορίες στο dithepi.gr.

Πίσω